خورشید در غل و زنجیر ... (قدح پنجاهم )

خورشید در غل و زنجیر ...


دست از خدای خویش گویی شسته بودند

خورشید را بین سلاسل بسته بودند

 

در شامگاه ظلم و بیداد زمانه

میخورد بر شمس وجودش تازیانه

 

هر لحظه در زندان فقط یاد خدا بود

راضی به تقدیر خدا و هر بلا بود

 

با اینکه در قید غل و زنجیرها بود

آرام بود و بر لبش ذکر خدا بود

 

وقتی به تنگ آمد ز جور چرخ گردون

میگفت خَلّصنی خدا من سِجن هارون

 

مسموم زهر کینه شد موسی بن جعفر

آن یوسف زندانی زهرای اطهر

 

میسوخت از زهر و به یاد کربلا بود

ذکر لبش معصومه و جانم رضا بود

 

با زهر کینه حضرتش حاجت روا شد

جان داد و اینگونه از آن زندان رها شد

(قدح)


  • جناب قدح

شهادت مظلومانه باب الجوائج ، زندانی بیگناه جور و استبداد ،

حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) را به محضر

حضرت امام رضا و حضرت معصومه (علیهماالسلام)

تسلیت عرض میکنیم ...

چوخ قشح.👏
سلام

ساغولون .

تسلیت عرض میکنم ...
به کاظمین تو گرفتارم....




سلام

دل شوق طوافش حرمش دارد ....
تسلیت عرض میکنم ...
سلام:)
عالی مثل همه شعر هاتون:)
من هم تسلیت عرض میکنم 
سلام

ممنونم

تسلیت عرض میکنم ...
خیلی قشنگ بود 
تسلیت عرض میکنم
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
تسلیت میگم:(

شعر چقدر زیبا بود:)
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
یوسف یعقوب از زندان جوان آمد برون
یوسف زهرا ولی در کنج زندان پیر شد
سلام

تسلیت عرض میکنم ...

بسیار شعر زیبایی بود
تسلیت باد.
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
تسلیت
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
تسلیت میگم...
یا علی مدد
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
علی یارتون
تسلیت
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
خیلی زیبا بود
تسلیت جناب قدح
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...


خورشید را بین سلاسل بسته بودند...
اجرتون با حضرت زهرا...تسلیت و التماس دعا
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...

همچنین ... محتاجیم به دعا
چه بلا برتر از این مرغ گرفتاری را 
که ز امنیت و آزادی خود محروم است

بال و پر بسته اسیر قفس صیادی
سر به زیر پر و افسرده دل و مغموم است

درود خدا بر شما ...

خیلی شعر خوبی بود ...

التماس دعا .
تسلیت عرض میکنم
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
شعر قشنگی بود
تسلیت:(
سلام
تسلیت عرض میکنم ...
متشکرم
سلام

بر همگان تسلیت
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
چه خوبه که به هر مناسبت حواستون هست... :)
سلام ارکیده بانو

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
بنده هم به نوبه خودم تسلیت عرض می کنم
سلام جناب شریفی

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
بیهوده قفس را مگشایید پری نیست
جز مُشتِ پری گوشه ی زندان اثری نیست

گفتم به صبا دردِ دل خویش بگویم
امّا به سیه چال ، صبا را گذری نیست

گیرم که صبا را گذر افتاد ، چه گویم؟
دیگر ز من و دردِ دل من خبری نیست

امّید رهایی چو از این بند محال است

ناچار بجز مرگ، نجاتِ دگری نیست

ای مرگ کجایی که به دیدار من آیی

در سینه دگر جز نفس مختصری نیست

تا بال و پری بود قفس را نگشودند

امروز گشودند قفس را که پری نیست

سلام

بنده نیز تسلیت میگم ...
سلام

تسلیت  ...
بو غملی گویلومه غم قاصدی خبر ایلر
گوجانین آغلاماغی ، عالمه اثر ایلر
چوخ چوخ گوزل ...
سلام جناب قدح
تسلیت
سلام

تسلیت بر شما
از گردش فلک، سر و سالار سلسله
شد در کمند عشق، گرفتار سلسله

نَبود هزار یوسف مصری بهای او
آن یوسفی که بود خریدار سلسله

تا دست و پا و گردن او شد به زیر غُل
رونق گرفت ز آن همه بازار سلسله

جان ها فدای آن تن تنها که از غمش
خون می گریست دیده ی خونبار سلسله
سپاسگزارم

یا باب الحوائج ...
زندانی‌ای که غیر خدا در نظر نداشت
عمری شکنجه دید، کسی از او خبر نداشت

یا فاطمه، به جان تو سوگند، روزگار
زندانی از عزیز تو مظلوم‌تر نداشت

هر روز روزه بود ولی موقع غروب
جز تازیانه آب و غذایی دگر نداشت
سلام

باز هم ممنون
شعر زیبایی بود 
تسلیت عرض میکنم 

سلام 
یاعلی
سلام علیک

ممنونم از شما

تسلیت عرض میکنم ...

علی یارتون
تسلیت
سلام

ممنونم

تسلیت عرض میکنم ...
تسلیت میگم خدمتتون؛(
سلام
من هم تسلیت عرض میکنم ...
ممنونم

سلام 
تسلیت عرض می کنم 
سلام

ممنونم

تسلیت عرض میکنم ...
منم تسلیت میگم
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
ممنونم
سلام تسلیت
سلام

ممنونم

تسلیت عرض میکنم ...
دیگه شعرام ته کشید:|
خدا قبول کنه ان شاءالله
سلام
تسلیت😢
سلام
بنده هم تسلیت عرض میکنم ...
سلام
ممنون از شعر زیباتون.
و واقعا ممنون از روایت بسیار عالی!
سلام علیک
تسلیت عرض میکنم ...

سپاسگزارم از شما
عرض تسلیت...
سلام

تسلیت عرض میکنم ...
سلام
خیلی عالی 🌹🌹
سلام

متشکرم

تسلیت عرض میکنم ...
مثل همیشه عالی

:)
سلام
تسلیت عرض میکنم ...

متشکرم
ممنونم از پست خوبتون
سلام

متشکرم از سرکارعالی ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

قدح ghadah.blog.ir

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست - مست از می و میخواران از "نرگس" مستش مست

شعرواره های قدح
Designed By Erfan Powered by Bayan