کودکی ...



بعضی وقت ها دلم برای دوران کودکی تنگ میشه ...

کاش میشد گاهی به اون روزا سر زد و برگشت !

بزرگ شدن و به تکامل رسیدن خوبه ولی کودکی شیرین تر بود ...

به قول یکی از بچه ها بزرگ شدن آرزوی دوران کودکی ما بود ، اما حالا می بینم همچین آش دهن سوزی هم نبود که برای رسیدن بهش تند و تند روزای قشنگ کودکی و نوجوانی رو ورق بزنیم ...


کودکی رفته ولی در کودکی جامانده ام

بین دنیای بزرگان میهمان ناخوانده ام

گرچه می آید بزرگی ، کودکی زیباتر است

من که جامانده در آنجا و از اینجا رانده ام

(قدح)


+ روزای آخر مهمونی خدا رو قدر بدونیم ... التماس دعا

  • جناب قدح
سلام :)
واقعا اگه کودک درونمون زنده نباشه ، ما آدما بسیار خشک و بی روح میشیم ...
اینطور نیس؟
با تموم احترامی که قائلم اما مخالفم..
هیچوقت نخواستم به کودکی برگردم.. دوست داری سه سالی بزرگتر شم و بعد همینجور بمونه:) اگه میشد که عالی بود...
سلام :)
خوبین ؟
من نمیگم که بزرگی بده ... میگم کودکی دغدغه های الان رو نداشت ...
مگه الان چن سالتونه؟
پوزش:( سلام :)
تشکر:) سلامت باشین...
اتفاقا من الان خبلی راحتتر از بچگیمم و آسایش زیادی دارم:)

زنده باشین
خیلی خوبه :)
امیدوارم همیشه زندگیتون توام با آرامش و آسایش باشه ...

پس هنوز کوچیک هستین :)
يكشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ , ۱۹:۱۶ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام
چه عکس قشنگ و خاطره انگیزی
آدم رو یاد خاطرات کودکی میندازه

+ التماس دعا :)
سلام حسین آقا :)
خوبی؟
آره یادش بخیر
شمام دهه شصتی هستین ؟

+ محتاجیم به دعا :)
سلام طاعات و عباداتتون قبول
دیشب دلم هوای حدودا ۷ ۸ سالِ پیش رو کرد و خاطره هاش...
احساس میکنم نباید تو این سن باشم و خیلی محدود میشم...
همونقدر که عاشقِ۱۸ بودم
همون قدر از ۲۰ خوشم نمیاد:(
درسته :((( 
شعر خیلی قشنگ بود مخصوصا اخرش...
سلام لاله بانو :)
بهمچنین ان شاءالله
جوونیتون پربرکت باشه

نظر لطف شماست
خوبین الحمدلله؟
به نظر من توازن بین کودک درون و بزرگسالی باید ایجاد بشه.
سلام خانم دکتر
همینطوره ...
گاهی باید به کودک درون هم اجازه بروز و عرض اندام داد .
سلام چه شعر قشنگی میشه کپیش کنم؟ 
سلام :)
شما کی برگشتی ؟؟؟؟
:) فکر کنم ده سال بعد من هم به ده سال پیشم غبطه میخورم... هرچند دوس ندارم..
عاقبت بخیر باشین :)
امیدوارم بیان تا اون موقع باشه :)) نه؟
سلام . عه هفت‌سنگ
آقا یاد مرحوم حسین پناهی افتاد تو کتاب من و نازی نوشته بود:
من میخوام برگردم به کودکی
نازی: نمیشه کفش برگشت برامون کوچیک شده
من : نمیشه پا برهنه برگردم؟
نازی: نمیشه. پُل برگشت طاقت وزن ما رو نداره.
من: پس اگه بخوام برگردم به کودکی، کیو باید ببینم؟
نازی: رویا رو
من: رویا رو کجا باید ببینم؟
نازی: توی خواب. چشماتو ببند و بشمار. یک و دو...
من: یک و دو...
نازی: سه و چهار
من: سه و چهار
نازی پنج و شش
من پنـ....
(حدودا 19-20 سال پیش خوندم. شاید یه کم اینور اونور شده باشه به خاطر گذر زمان) یادش بخیر
سلام میررا جان :)
چه قشنگ ...
روح مرحوم پناهی شاد

یاد هفت سنگ بخیر
یاد اون روزای قشنگ بخیر
يكشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ , ۱۹:۵۹ دختری از جنس باد
سلام
بیشتر از هرقدری که توقع داشته باشم کودکی کردم
هفت سنگ بازی کردنامون،دوچرخه روندنامون،خندیدن هامون
میدونید
اگه میخواستم یک درصد به گذشته برگردم فقط همین پارت از زندگیمو می خواستم
سلام :)
اون که آره :)) شما هنوزم کودک درو ن فعالی دارین :)

دقت کردی هرچی بزرگ میشیم دغدغه هامون بیشتر میشه ؟؟!
همچنین:)
بیان؟؟راستش نمیدونم باشه یا نه من تا الان دو بار وب زدم و به ماه نکشیده پاک کردم...
متاسفانه وابسته هیچ چیز نمیشم...
ولی اگر دوستان باشن از اونجایی که خاطرم میمونه حتما سر میزنم:)
امیدوارم وب جدیدتون حالا حالاها فعال باشه :)
بزرگوارین .
چند وقتی میشه برگشتم توی غار تنهاییم بودم 
چه بی خبر !
اوضاع و احوال چطوره ؟ خوبین ؟

کپی کردن اشکالی نداره :)
سلام
واقعا دوران کودکی یه چی دیگه بود.
با دیدن عکس خاطرات بچگیم اومد جلو چشمام:) چه روزایی بود.
موافقم،کودک درون رو تا اخرین لحظه باید زنده نگه داشت.
کودکی که با چیزای کوچیک شاد میشه و دغدغه هاش خیلی کمه.
سلام و درود :)
واقعا واقعا ‌.‌..
یادش بخیر
کودک درون شما همیشه شاد و سرزنده :)
فعلا که شاد و سرزندس اگه زود پیر نشه:)
ممنونم همچنین کودک درون شما نیز:)
کودک درون پیر نمیشه فقط باید سرزنده نگهش داری :)

زنده باشین ان شاءالله
گاهی طرف پیر شده ها ، میبینی کودک درونش خیلی فعاله :)
بد نیستم متاسفانه زنده ام هنوز :) 
شما چطورید؟ 
مرسی :) 
من کلا بی خبری میرم میام کلا بی خبری خوش خبریه :)
زنده باشین همیشه :)
شکر خدا

پیدا کردنتون از بین این همه وبلاگ سخته ولی غیرممکن نیس:)
سلام
همیشه بهم توسعه میکردند که چطور بچهگانه رفتار کنم ولی هیچ  کس یادم نداد چطور مثل بزرگ ترها رفتار کنم..بخاطر همین عین بزرگ ترها فکر میکنم ولی عین بچه ها رفتار میکنم...
خوشحالم دروان کودکی برغلاف انتظار خیلی ها کوکانه گذروندم...
گویا شعرها تون دوباره جدابیت قبل رو پیدا کرده..
حاجت روا بشید..
التماس دعا
سلام حسانه بانو :)
خوبین ؟
چه خوب نوشتین ...
واقعا خوبه که کودکی رو کودکانه گذروندین :)
نظر لطف شماست .
بهمچنین ان شاءالله
یه وجه اشتراکی بین الان و دوران کودکیمون هست...
اینکه بازیچه ایم!
الان دنیا بازیمون میده و سرگرممنون کرده بچه که بودیم سرگرم دلخوشی های کوچیکمون بودیم... 

سلام آلاء بانو :)
چه توصیف قشنگی ...

بدجوری درگیر دنیا و زندگی شدیم نه ؟؟!
سلام
تشکر الحمدالله..
زیبا خوندید..بیان واقعیت بود...
ممنون


سپاسگزارم
زنده باشین
درود بر شما
سلام دادا چطوری؟

دوران کودکی دورانی فراموش ناشدنی.
سلام دادا محسن گل :)
احوالات؟
واقعا واقعا ...
البته تو که کودک درونت هیچوقت پیر نمیشه :)
رفتی برای استهلال ؟؟
من هیچ وقت دوست ندارم برگردم به کودکی 

اینده بهتره ...کاش میشد رفت جلو 
سلام آبان بانو :)
منم آرزو میکنم بهترین ها در آینده براتون رقم بخوره ان شاءالله
يكشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ , ۲۲:۲۷ دختری از جنس باد
کودک درون که نگم براتون🙄

درسته:)
کودکی که هیچوقت پیر نمیشه :)
درسته؟
سلام :)

ولی من هیچ وقت دوست ندارم برگردم به کودکی و بی دغدغه گی هاش... عالم بی خبری و غفلت بود... 
سلام ارکیده بانو :)
ولی بی خبری هم عالمی داره برای خودش ...
درسته
این نگاه هم به بزرگسالی زیباست ...
سلام :) منم خیلی دوست دارم به کودکیم برگردم :) کاش میشد حداقل یه سر زد :)
سلام نبات خدا :)
خوبین ؟
کاش میشد واقعا ...
آینده ی خوبی داشته باشین
ممنونم خوبم،خداروشکر :) ان شالله هممون امروز و فردای قشنگی داشته باشیم :)
خدا رو شکر
چه دعای قشنگی
ان شاءالله :)

سلام

خیلی وقتا هم اونقدر حسرت گذشته رو می خوریم که یادمون میره لذتهای الان رو و بعدا باید حسرت همین الان ررو بخوریم

دریاب دمی چو با طرب می گذرد

امروز همان دیروزیست که فردا حسرتش ررا خواهی خورد ئس قدر آن بدان

سلام و درود :)
احوال شما؟ خوبین ؟
البته
باید قدر لحظات رو دونست تا  در آینده حسرتشو نخوریم مثل همون کودکی ...
درود بر شما :)
تو هر سنی میشه کودکی کرد به شرطی که نذاری کودک درونت پیر بشه
سلام حامدجان:)
آره
اصلا کودک درونه که آدم رو سرزنده نگه میداره ، نه؟
قبلن میگفتم تو هر سنی میشه کودکی کرد.ولی واقعا الان باش موافق نیستم.کودکی!مال کودکیه.شاید حسشو بگیری ک اره کودکی کنم و اینا.ولی واقعا فرق داره.
دل منم برا بچگیام تنگ شده.خیلی.واقعا.
سلام :)
خوبین ؟
خب دقیقا خود کودکی رو نمیشه دوباره تجربه کرد ولی میشه مرورش کرد و کودک درون رو زنده نگه داشت .

واقعا یادش بخیر ...
سلام دادا
نجه سن؟؟؟
اوروش نمازون قبول اولسون.
التماس دعا:)
سلام آبجی فاطمه :)
ساغولاسیز
سیز نجه سیز ؟؟؟
الله سیزدن ده قبول ایله سین
محتاجیم به دعا
نخبر ؟
سلام جناب قدح:)
دقیقاا همینطوره.همه ی ما برای کشف دنیای بزرگتر ها،دوسداریم بزرگ بشیم،غافل از  اینکه این راه هییچ برگشتی نخواهد داشت.....جاده ی زندگی کااملا یکطرفه است...
میدونم که خدا مارو از رحمتش بی نصیب نمیذاره....خدای مهربون
سلام خانم دکتر :)
موافقم
واقعا راه برگشتی نیست ...
امیدوارم آینده رو همون طور که براش برنامه ریزی کردی و داری تلاش میکنی ، بدست بیاری :)
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


احوال شما؟
ان شاء الله خوب و سلامت باشید


عرض کنم که:
"کودکی رفته ولی در کودکی جامانده ای؟"
غم نخور گارداش من، هفت سنگ بیار بازی کنیم(لبخند)

کودکی کردن به سن کم داشتن نیست...همیشه میشه کودک بود...
یاد این خاطره افتادم...وقت کردی بخون و بخند
http://azf06.blog.ir/post/312


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام عشق رزمنده سی :)
کیف احوال؟ نجه سن قارداش؟

ای خدا نکشتت :) میگم یه کمی به این طفل معصوم ( کودک درونت) بیشتر توجه کن .
تو از بچگی ادای ریش سفیدارو درمیاوردی :)

مولا نگه دارت
باز هم سلام
داشتم دیدگاه ها رو میخوندم.
دیدی همه جا زدیم.
از دهه پنجاه شصتیا بگیر تا این جوونای نونهال هفتاد هشتادی.
یکی "آبان" گفت من میخوام برم به آینده. اینکه گذشته ش چطور بوده رو نمیدونم ولی انقدر خوب هدفمند شده که میدونه باید دلخوش به آینده باشه. ولی اغلب ما از بس خیر ندیدیم، از بس تو مغزمون نرفته که آینده چطوریاست و از بس همون چیز مختصری که از آینده تو کَلَمون کردن، اونی نبوده که داریم میبینیم، دلزده ایم و دلمون بیخیالی های گذشته رو میخواد. اون موقعی که پشت و پناه داشتیم. اون وقتی که میخوردیم و میخوابیدیم و آخرِ دغدغه هامون این بود که غروب فوتبال بازی کنیم یا هفت سنگ.
ته تهش هم یه دوزار مشق مینوشتیم و دو قرون هم درس میخوندیم.
سلام آقا مهدی
میدونی چیه بچگی جزء لاینفک زندگی و شخصیت ماست .
شاید بعضیا جایگاه فعلی رو بیشتر دوس داشته باشن ولی به قول شما تو دوران کودکی دغدغه ها و دل مشغولیهامون فرق میکرد و درگیری های الان رو نداشتیم .
گاهی برای رهایی از اون ها ، نیازه جامه ی کودکی رو بر تن کنیم و تجدید روحیه کنیم .
دفتــر نقــاشی آن روزها یــادش بخیـــر...
سلام یاقوت بانو :)
چه زیبا ...
خیلی ساده و خلاصه ولی پرمعنا

تو اون نقاشی ها هیچوقت برای کسی نقشه نمیکشیدیم ...
مصرع آخرت دلمو سوخدددد :)
سلام :)
بدجووور 
یاد اون دوران بخیر ...

هوم
هوم تر
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۱:۵۰ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
سلام :))
این عکس رو ک دیدم 
افسوس خوردم اما حس قشنگی
ب دل ادم میده این عکس :))
سلام :)
شما اول غیبتت رو موجه کن :|
کجا رفتین یهویی ؟؟
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۰۲ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
عه ترسیدم 😄 چشم چشم توضیح میدم😄
وبو بستم همین :) 
چرا خب ؟
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۰۸ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
نمیدونم حالم هروقت خوب نیست سروب دقو دلیمو خالی میکنم :))

بدون وب بهتره دیگ نیاز نیست چشم انتظار باشم ک 
دوستام کی بهم سرمیزنن :))
ـ*
راستی شماهم مدتی نبودید 
بیچاره وب چه گناهی کرده ...
از بلاگرها خُرده نگیر چون هر بلاگری باید حس و حال حضور در وب رو داشته باشه
منم وقتی بی حوصله میشم کم سرمیزنم ...
اگه همه بریم که دنیای وبلاگ نویسی تعطیل میشه :)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۱۵ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
کسی نیست که سرش دقو دلیمو خالی کنم جز وب😂
😄 اگ شما بودید وبتون می اومدم سرشما خالی میکردم 
ک وب گناهی نداشته باشه😄ن
ه دنیای وبلاگ نویسی تعطیل نمیشه 
چون هر کی رفت دوباره وب زد چون دلتنگ میشن
دلتنگ نوشتن
راستش تصمیم گرفتم مثل قبلنام توی دفترخاطراتم
خاطراتمو بنویسم بعد سالها توی دفترخاطراتم
نوشتم حس قشنگی بود :) 
نمبدونم والا دیدید باز زد ب سرم برگشتم 😄
خدا کنه ...
همینطوره بلاگرها برمیگردند ...
همینکه مینویسی خوبه :)
امیدوارم زودتر برگردی ...هم شما و هم دوستانی که رفتن .
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۱۹ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
انشاءالله :) 
مطمنا هستن ولی خاموشن :) 
:)
درسته هستن
مثل خود شما مگه نه ؟ :)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۲۴ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
بله دقیقا :) 
براتون آرزوی موفقیت دادم خانم معلم :)
هرجا هستین موفق باشین
امیدوارم دوباره برگردین
دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ , ۱۲:۳۰ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
ممنونم :)) همچنین :))
زنده باشین ان شاءالله
سلام
ولی آخر شعر ناراحت کننده بود :/
من هنوز کودک درونم فعاله (رفتار و اخلاقم شبیه بچه هاست):/
کی بزرگ بشم نمیدونم !!
سلام جناب بی نام :)
کم پیدا شدی ؟ نیستی؟
چه عجب!
کودک درون شما تسلط عجیبی رو بزرگی شما داره :))
فراری از بیان شدم :/
چی چه عجب 
:))
چرا فراری ؟ :)
چه عجب جناب بی نام بعد مدتها به ما سر زده .
جوونیتون پربرکت باشه

تا 24 سالگی نوجوونم جناب قدح 
اول نوجوونیم پربرکت باشه :))))

خیلی ممنونم انشالله خدا عمری باعزت بهتون بده :)
پربرکت باشه :))
پس جوونیتون از کِی شروع میشه؟!
بهمچنین ان شاءالله
موفق باشین
آره:)یادش بخیر
سلام بهار نارنج بانو :)
یادش بخیر ...
سلام:)
درود :)
احوالتون چطوره ؟
طاعات قبول
از 25 دیگه:)
خیلی خوبه
سلامت باشین همیشه
ممنون.
همچنین،قبول باشه
متشکرم
درود بر شما :)
شما واقعا این قدر خوبی؟
یا که شوخیه؟
:|
سلام سیدجان :)
خوبی ؟ طاعات قبوا
چطور مگه؟
سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۸ , ۰۶:۵۱ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

سلاااااااااااااااااااااااامم

گرچه می آید بزرگی ، کودکی زیباتر است

من که جامانده در آنجا و از اینجا رانده ام

خیلی زیبا بود :))))))

سلامت باشید و عاقبت بخیر

عید فطر مبارکتون باشه :)

سلام و درود جناب خانلاری :)
خوبین ؟
متشکرم :))
بهمچنین ان شاءالله
عید شماهم مبارک :)
خبر که هیچی
خبری نیست
موفق باشین.
خوش برگشتین :)
زنده باشین
این شعر دقیقا وصف حال من بود!
یادم نمیاد وقتی بچه بودم دوست داشتم بزرگ بشم یا نه، اما چاره ای جز بزرگ شدن نبود، پس باید از زمان حال بهترین استفاده رو بکنیم که پیری در راهه!
سلام :) احوال شما ؟ خوبین ؟
جدی ! چه جالب ...
واقعا چازه ای نیست .
همینطوره
بهترین ها براتون :)
علیک سلام
خداروشکر خوبم، شما خوبین؟
ممنون، برای شما هم همینطور :)
الحمدلله

راستی عیدتونم مبارک :)
خیلی ممنون, عید شما هم مبارک, طاعات و عبادات قبول :)
زنده باشین :)
بهمچنین ان شاءالله
بچگی واقعا خیلی خوب تر بود برای من. 
ظهر مشقام رو تند تند می نوشتم بعد همه اش تو کوچه فوتبال^_^. 
سلام :)
آره والا
جالب اینجاست خسته هم نمیشدیم با اون همه جنب و جوش :)
یادش بخیر..
کاشکی همیشه در دوران کودکی می بودیم و اصلا بزرگ نمی شدیم...

پستی های که در مورد قدیم گذاشتم خالی از لطف نیست در لینک زیر مشاهده بفرمایید...

yon.ir/mYC1z
سلام و درود :)
عیدتون مبارک

کاش ... ولی شدنی نیست .

چشم حتما میبینم :)
هیچ دورانی وقت خودش شیرین نبود !
فقط چون امروزم رو میبینم دیروزم شیرین میشه !

تفو بر تو ای چرخ گردون تفو...


سلام جناب کارور :)
درست میفرمایین
ما هیچوقت قدر لحظاتی رو که توش هستیم نمیدونیم
سلام :)
آنقدر نظر داشتی که چهار سال طول کشید برسم به این پایین
بچگی خیلی خوب بود :) یا اون زمانا واقعا خوب بود والان نیست
یا اینکه تو عالم بچگی ازین دنیا فقط چیزای رنگیشو میدیدیم
هر چی بود که زود تموم شد...
سلام خانم دکتر :)
خوبین ؟ چخبرا ؟

بچگی خوب بود چون دغدغه و مسئولیت نبود ...
آره زود تموم شد
مرسی خوبم :) شما خوبید؟
شکر خدا
زنده باشین :)
بسیار بسیار زیبا و دلنشین،مرحبا بر قلمِ طلا جوهرِ شما
سلام :)
خیلی خوش اومدین
نظر لطف شماست :)
همینکہ خداوند منان نعمت فرزند نو رسیده را بر کسے عنایت دارد
گویے دوران کودکیش را دوباره از نو بر او رقم داشتہ است
پس غمت نباشد از گذشت آن دوران
لطف الهے دوباره بر تو رقم خواهد نوشت
آن هم بہ زیباترین شکل
سلام خانم نوروزی :)
خوب هستین ؟
بسیار زیبا ... درود بر شما
ان شاءالله
سلام جناب قدح
خدا را شکر
خدا رو شکر
زنده باشین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

قدح ghadah.blog.ir

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست - مست از می و میخواران از "نرگس" مستش مست

شعرواره های قدح
Designed By Erfan Powered by Bayan