درس عبرت ... ( قدح و پیل تن ) همه بخوانید و پند گیرید☝️



سلام دوستان :)

آماده شدم که برم سر کار

سوار ماشین شدم و مجبور شدم برای ورود به خیابان اصلی دنده عقب برم ...

یه دفعه دیدم " پیل تن" داره از عرض خیابان رد میشه

( پیل تن یکی از دوستان و بچه محل های خیلی خوب منه ولی خیلی لاغره و ضعیفه منم به شوخی بهش میگم پیل تن .:)

اومدم اذیتش کنم و با سرعت برم سمتش تا بترسونمش که یهو ...

بقیه ماجرا رو بصورت شعر بخونید :


نمودم زین ، چو رَخش صف شکن را

عقب راندم ، من آن اسب کهن را


چو پا روی پدال گاز بردم ...

میان راه ، دیدم "پیل تن" را


مسلط گشت اهریمن به فکرم ...

که جانش را بگیر ، این بد بدن را


به شوخی حمله ور شد رَخش سویش

فراری داد ، آهوی خُتن را


 به تعقیب جوان مشغول بودم

مشوّش کرد ذهن و هوش من را


شدم از عابران غافل ، به ناگه

ندیدم پشت فرمان پیرزن را ...


خدا یارم شد و غفلت نکردم ...

عزادارش کنم ، یک انجمن را


نهیبی زد مرا وجدان ، کجایی ؟؟؟

به گوش آویز ، اینک این سخن را


چرا راننده ای سر به هوایی ؟؟؟

نیاموزی چرا تو ، فوت و فن را ؟


ندیدی زیر پایت ، یاسمن را ؟؟

لگد کردی به زیر پا ، چمن را !!!؟


مَکَن چاهی برای پیل تن ها ...

که گیرد چاه خود ، آن چاه کن را


همان طور که پیل تن داشت به چهره ی متفکر من میخندید ، در این اندیشه بودم اگر بلایی سر پیرزن بیچاره آمده بود چه می شد ...؟


+ در پاسخ به سوال یکی از دوستان ، اشعار قبلی قدح رو در اینجا بخونین .


  • جناب قدح
اگه خدا کمک نکرده بود ، الان این واحد صنفی (وبلاگی) به علت تخلف پلمپ بود و مجوز وبلاگ هم از طرف جامعه وبلاگ نویسان فاقد اعتبار می شد ...
وای خیلی خوب بود =))))))))) 
سلام :)
ممنونم

میبینید تو رو خدا ؟؟؟
سلام
خوبه خودتون تو شعرتون نوشتید..
چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی..
واقعا این ها شوخی که شما آقایون انجام میدید؟؟
سلام :)

یهویی جو گیر شدیم دیگه ...
خانم ها از این شوخیا نمیکنن ؟؟
شوخی خیلی خوبه ولی گه گاهی شیطان ورود پیدا می کنه و خرابش میکنه😂😂😂

پاینده باشید
سلام آقا مهرداد :)
خوبی برادر ؟؟

داشتم کار دست خودم میدادم ها !
سلام
خیر والله..
اولا حوصله دردسرهای بعدی ندارند..
دوما شوخی جالب تر میشه انجام داد..
خب اینم جالب بود دیگه ...
اول فکر کردم تصادف کردین:/
عجله میکنید دیگه !
بعدم از کی تا حالا زورِ قدح به ادمای ضعیف رسیده ؟؟
هیجان انگیزم اصلا نبود بیشتر ترسناک !
اما..
خداروشکر که به خیر گذشته :)
البته از این مورد ها پیش میاد ، منم یه بار میخواستم تصادف کنم و خیلییییییی بد بود الان مثلا نبودم تا این حد ،،،جوری که میگم چه جوری جان سالم بدر بردم :)
+سلام جناب بی احتیاط در رانندگی  :)
سلام :) احوال شما چطوره ؟؟؟
بگو دور از جان ...

بابا شوخی بود همش 😁
خدا رو شکر

من ؟؟؟ بی احتیاط ؟؟
سلام
کجاش جالب بود.باعث شد غور کردند بشنوید.
کم مونده بود تو دردسر بیافتد ،خداوند کمک تون نمیکرد..
نه بابا بنده خدا چیزی نگفت اتفاقا ...

آره والا ...
رخش صف شکن :))امیدوارم در توصیف یگانه خودرو ملی وطن نباشه..به هرحال پاتونو از رو گاز بردارین جناب قدح :)
_اینجوری که شما پیرزن رو یاسمن و چمن معرفی می کنید اگه خودش می فهمید از شوقش می گفت بزن بُکش آقا :)
+خیلی خوب بود.
سلام فاطمه خانم :)
احوال شما ؟ خوبین ؟

الان میخوای بدونی چه ماشینی سوار شدم ؟؟؟:))
منظور از چمن و یاسمن افراد بی گناه هست ...
از دست شما :))
خیلی متشکرم
خیلی خوب بود :)

سلام بهار بانوی کم پیدا :)
خوبین ؟؟؟ رسیدن بخیر

خیلی متشکرم :)
عصر ما شاعر اگر داشت هوا بهتر بود :) 
جالب بود.
موفق باشید. 
سلام آقا احسان عزیز :)
خوبی ؟؟ احوالت چطوره ؟؟
اگر شاعر داشت آره :))
ممنونم
زنده باشی :)
احوال من نسبتا خوب ولی فکر کنم شما هنوز از رانندگی و اذیت کردن درس عبرت نگرفتین :)
که میگین شوخی بود الان شما نادم نیستین .
ببخشید دور از جان ...
میگن شوخی شوخی جدی شد ...! 

نه شما جناب قدح با احتیاط هستین اون  قدح دیگه پشت فرمون رانندگی منظورمه!
معلوم نیس نادمم 😁
نادمم دیگه :(
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


عرض کنم که:
"از این شعرت بسی مشعوف گشتم
چنان که بود حال پیل تن را
برادر از قدیم ایام گفتند!:
"ببینی پیل تن، نه پیرزن را
شوی ناگه پشیمان از همه عمر
"به گوش آویز، اینک این سخن را""
خلاصه گویمت جان برادر
ور اُفتی گر در اُفتی پیل تن را
و نیز ایام باشد پُر گرانی
مراقب باش رخش، اسب کهن را(لبخند)



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام منیم عزیز قارداشیم :)
نجه سن ؟؟؟ حال ، خبر ؟؟؟

خدا نکشتت خیلی باحال بود :)))
آره حواسم باید بیشتر به رخش باشه !!

چطوری ؟ خوبی ؟
مولا نگهدارت ...
سلام جناب قدح :)
خوبم الحمدالله خوبین شما؟
متشکرم :)
خب خدا رو شکر :)
زنده باشین
سلام
بله از ایشون نشنیدید ولی از نویسندگان وبلاگر چرا!!؟؟
نمیدونم هر چقدر بگید یا بگند ..آقایون کار خودشون انجام میدهند..
نه بابا خیالتون راحت ، درس عبرت شد برام :)
کامنت رزمنده لایک :)
قشنگ بود 
آره :)
میگم قشنگ شعر میگه ها !! نه ؟؟
خیلی قشنگ شعر میگن
طنز هم داره :)
آره :)
اینجا همه شاعرن ، رو نمیکنن
خود شما هم شعر گفتین یادتونه ؟
اگه خودتون میگین حتما همین جوری  هست .
اما بیشتر احتیاط کنید.
اگه دیگه تکرار نشه :)

ان شاءالله
ممنونم :)
بله یادمه 😁😁
دیدین همه شاعرن :)
سلام
خدا رو شکر که اتفاق بدی نیفتاده
سلام تسنیم بانو :)
احوال شما؟؟ خوبین ؟

خدا رو شکر :)
ولی حیف به پیل تو چیزی نشد :/
سلام
بله..شکلش عوض میشه..
موفق باشید یاعلی
آره ...
زنده باشین
یاعلی
خدا رو هزار مرتبه شکر  که به خیر گذشته 
سلام :)
آره خدا رو شکر
ولی پیل تو جان سالم به در برد ...
خوب شدین کاملا ؟
کاملا نه
ان شاءالله بهتر میشم 


ممنون از احوال‌پرسی‌تون 

ان شاءالله
بیشتر مراقب خودتون باشین
خواهش میشه :)
خداوکیلی چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی؟
اخر این چه کار زیبا و دلپسندی بود؟
فردوسی وار هم ازش شعر میگین؟دمتون هم گرم!'_' جای پیرزنه بودم با دسته بیل میفتادم دنبالتون.
سلام :)
خوبین ؟ حالتون چطوره ؟
من نفهمیدم کارم درست بوده یا اشتباه !!

یادم باشه با شما تصادف نکنم :))) چه خشن !! :)


سلام
 ببخشید حواسم رفت پی شعر یادم رفت سلام کنم!در عوض می تونین فکر کنید که شعر خوبی بوده که تونسته این کارو کنه :)
+نه اتفاقا گفتم اگه اونه اسمشو نبرین چون ازش تعریف نمی کنیم قیمتش نجومی بالا رفته اگه تعریف کنیم که دیگه هیچی :))
+اونم مگه مشخص نبود که می دونم منظور از یاسمن و چمن در شعر چی بوده؟فقط می خواستم بقیه دوستان متوجه بشن! :)

نظر لطف شماست ...
اتفاقا آقای رزمنده هم تو کامنتش به این موضوع اشاره کردن ...

میدونم متوجه شدین :) منم گفتم اونایی که متوجه نشدن بخونن :)
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۲:۳۸ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام
پس به خیر گذشته ...
خدا رحم کرده

آخه این چه کاریه برادر؟!؟!؟!


+ چه شعر قشنگی :) بیگ لایک 👍
سلام :)
ای بابا ، حسین ...
خدا رحم کرد

خودت چطوری ؟ خوبی ؟
زنده باشی ممنونم :)
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۲:۳۸ ... به دنبال حقیقت ...
باید میفتادیم دنبال رضایت گرفتن...وسط امتحانا! :)
سلام :)
خوبین ؟

آره والا
وبلاگم هم پلمپ می شد :)
البته امتحان شما مهم تره ...مگه نه ؟؟
از جناب قدح با این روحیه لطیف شاعرانه همچین حرکاتی بعیده...!!؟:)
سلام یاقوت بانو :)
احوال شما ؟ خوبین ؟؟؟

هعییی ...
دیگه شد دیگه ولی خدا رحم کرد :)
خیلی مچکرم! خوبم خداروشکر.شما خوبین خوشین؟
اون خط دوم تیکه ی سنگین بود.یعنی قرار بود بشه.خب.نشده دیگه. اممم.هیچی نبود اصلا! :دی خدا خیرتون بده اصلا!حواستون به خط های عابر پیاده باشه.به قول عامو پورنگ اسمون ابی زمین صاف.

الحمدلله خوبیم :)
به هدفم یعنی زیر گرفتن پیل تن نرسیدم :/ :)
باید سعی کنم دیگه تکرار نشه ...
سلام :)
خدا رو شکر که بخیر گذشت :)
سلام :)
پیل تن شانس آورد مگه نه؟:))
خوبی ؟
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۳:۱۲ دختری از جنس باد
مرد باید سر سنگین باشه:/

این به اون در😂
سلام :)
یعنی نیستم ؟؟؟
درود
شکر
خدا عاشق بنده هاشه وحتما مراقب ومواظبشون ...!
شکر خدا
واقعا همینطوره ...
اگه قدر بدونیم ...
سلام
:)))))))
حیف،نشد پیل تن رو اذیت کنید:))بدتر خودتون اذیت شدید و موجبات خنده ی پیل تنو فراهم کردید:)حس پیل تن تو اون لحظه رو قشنگ درک میکنم:)
از این شوخیای هیجانی خیلی خوشم میاد ولی متاسفانه خطرناکن:)
خدا رحم کرد بهتون و به یاسمن:))

شعرتون هم عالی بود قلمتون پایدار
سلام گلشید بیان :)
خوبی ؟؟
حیف شد واقعا :/
آره قشنگه ولی خطرناکه :))
خدا رحم کرد واقعا ...

یاسمن ؟؟ یاسمن دیگه کیه ؟؟

ممنونم :)
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۳:۳۴ دختری از جنس باد
مسترررر کامنت اخر گف یاسمن
یاسمن کیههه😏😏😏
معلومه همه ی کامنتا رو نخوندی .
تو کامنتا توضیح دادم ...
تو ادبیات نخوندی تو دبیرستان ؟
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۳:۳۶ دختری از جنس باد
نه فقط اخری خورد به چشمم
چمن و یاسمن یعنی مردم بیگناه ...
دوشوندون ؟؟
يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۳:۳۸ دختری از جنس باد
کاملاااا آنادیم
یاشیاسان :)
خداروشکر به خیر گذشت 
سلام مهدی :)
چطوری ؟؟ خوبی ؟؟

آره خدا رو شکر 
خوبم مرسی شما خوبید.
بلاگتونو دیر به دیر آپدیت میکنید
زنده باشی :)
آره ... گاهی سرم شلوغ میشه
سلام جناب قدح:)
احوال شما؟
اااه این چه شوخیه که شما اقایون عااشقش هستید؟🙄حالا خداروشکر بخیر گذشت.🙏🏻🙏🏻🙏🏻
سلام خانم دکتر :)
زنده باشین :) احوال خودتون ؟
خدا رو شکر واقعا ... پیل تن شانس آورد😁
خیلی ممنونم شما خوبید؟؟
یاسمن کیه؟؟:))))پیرزنه دیگه:)
زنده باشی شکر
پیرزنه رو که از کجا بدونم اسمش چی بود !
چمن و یاسمن منظور افراد بی گناهه :)
سلام ابوالقاسم
سلام بر استاد دچار :)
چه حرفها که درونم نگفته می‌ماند
خوشا به حال شماها که شاعری بلدید... 
و خوش بحال شما که اینگونه اهل شعر هستین :)
سلام بر لوسی می بانو

بعضی بچه های بیان ، از جمله شما تسلط خوبی روی اشعار دارن و بخوبی تو پست ها ازشون استفاده میکنن ... اینطور نیست ؟
شما مردا همتون عین همید.
سلام خانم دکتر :)
خوبین ؟
شما خانم ها باهم شوخی نمیکنین ؟:)
قدح شاعر میشود :)
قشنگ بود :)
سلام آبان بانو :)
شاعر بود دیگه :))
ممنونم
خوبی آبان بانو؟
چه فایده که ما را معلم عشق کسی شاعری نیاموخته؟ :(

:دی
شاعری نیاموختین ولی خوب اهل شعر هستین ...
: دی

فقط کامنت مریدا بانو😂😂😂😂😂😂احساس میکنم عصبانیت از کامنت شرّه میکنه😂
منم خوبم خداروشکر:)
 :))
نه بابا عصبانی نیستن ...

خدا رو شکر ، زنده باشین :)
شکر جناب قدح 
الحمدلله
حال خوبتون پایدار :)
:)
بله متوجه شدم،منم از همون استعاره ی خودتون استفاده کردم:)
:)
درود بر شما
شما هم یه پا ادیب و شاعریا :)
یکی نصیحت کودکان شنو
اگر متینی و مردانه رو
که مستر قدح ز حانوت مزاح فروش
به عرض خیابان برد ماشین به هوش
نگه کرد و پیل تنی در خیابان بدید
که آسوده به گوشه ای می روید
ز رحمت بر او ان لحظه نیارست اهمال
به ماوای خود بازش اورد خوش و خط و خال
مروت نباشد که این پیل تن گرد را
پراکنده گردانم از جای او را
درون پراکندگان جمع دار
که جمعیتت باشد از روزگار
چه خوش گفت محیصای خود شاعر پندار
که رحمت بر ان پندار نغزش ای میغ ببار
میازار پیل تنی که فراخ رو است
که جان دارد و جان فراخ خوش است
سلام :)
خوبین ؟؟؟
خدا بگم چیکارت نکنه محیصای بیان ...:))

من میگم همه تو بیان شاعر هستن میگین نه !
درود بر شما :)
درووود :))
وا چرااا؟؟ مگ من چی گفتم؟؟
البته بگم اون خال اونجا ایهام تناسب داره خال یاسمن و مکر قدح :))
منظورم اینه که شعرت جالب بود :)

مکر قدح ؟؟
بله بله:)
دست انداختن دوستان و مزیح کم از مکر نداره، داره؟؟؟

مزاح رو مکر معنی نکنین :)
پس معنی مکر و عوض میکنیم کمی شوخی با چاشنی شیطنت
مکر # کید :)
همون مزاح :)
سلام
خب که اینطور..
جناب قدح...شما گواهینامه دارید دیگه نه؟! ؛)
سلام سارا بانو :)
حالت چطوره ؟ خوبی ؟

البته :))
سلام
این داستان پیل تنی که از دست پیل بانی نجات پیدا کرد.
خدا رحم کرده .
تنتون سلامت
سلام بر کوثر میم بیان :)
احوال شما ؟
خوبین ؟
:)
شانس آورد :)
واقعا خدا رحم کرد ، زنده باشین :)
سلام 

احوال شما؟؟؟

خداروشکر که به خیر گذشت :))
سلام بر گل نرگس بیان :)
الحمدلله
احوال خودتون چطوره ؟؟؟
واقعا خدا رو شکر
دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ , ۱۵:۰۱ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
دهید آن اسب کهن را قرض رویم با دوستانمان کمی دور دور دهیم قول ک اوریم بسی زود رویم با دوستان خوریم اب هویجی والا دیدم همه دارن شعر میگن گفتم ماهم عقب نمونیم خخ بهتر از این نمیشد شعرمن خخ :)
سلام بر دخترک بی نام غایب و کم پیدای بیان :)
خوبی؟؟؟ رسیدن بخیر

اسب کهن را قرض نمی دهیم حتی به شما دوستان عزیز
استعداد شعرت خوبه :)
خداروشکر هستیم برادر 
ممنونم
زنده باشی :)
متشکرم
دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ , ۲۱:۰۶ دُخـتَرکــِ بی نآم :)
اسب کهن ارزونی تون نخواستیم نخواستیم ، سلام بر شما :) من که حاضر غایبم :) یه زمانی شعر میگفتیم :)
حاضر غایب :)
کم کم دارن شاعرای بیان دارن مشخص میشن :)
پس حتما یه اسب کهن بخر :)
سلام
چه خوب شعری گفتین :)) 
خدا رو شکر به خیر گذشت!
سلام فاطمه بانو :)
احوال شما ؟خوبین ؟

ممنونم :)
خدا رو شکر
چخبر ؟
آغاااااااااااااااااااااااا!(با لحن عادل فردوسی پور)
سلام داداش مهدی گل :)
خوبی ؟
چراااااااااااا؟؟؟؟
سلام
شکر خوبم شما خوبی
اِ لَ بِ لَD:
شکر :)
پس بِ لَ
قربان شما، ممنون. خبر سلامتی :)
سپاس
زنده باشی :)
شکر
مجددا سلام عرض الیرم

یاخچیام قارداش...الحمدالله...
سن نجور سن؟
ان شاء الله خوب و سلامت باشی...

داستان شعر گفتن رزمنده، همونه که قافیه چو تنگ آید...
وگرنه ما و شاعُری کدومه؟(لبخند)


این یاسمن شعرت هم لابد همون یاسمن گولاست که نفوذ کرده(لبخند)



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام اولسون سنه :)
ساغول
بهمچنین ان شاءالله
نه استعدادت خوبه :)
دست شما درد نکنه
زنده باشی
یاعلی :)
سلام 

کاش همه آدم ها در مقابل هر کاری که انجام میدادن قدرت اینو داشتن مثل شما کارهاشون شعر گونه بیان کنند که یادشون نره 
خدا رو شکر بخیر گذشته :)

روزتون بخیر 
سلام واران بانو :)
احوال شما چطوره ؟؟ خوبین ؟؟

نظر لطف شماست ... خدا رو شکر
عاقبتتون بخیر
سلام جناب قدح
چه زیبا داستان رو منظوم کردین
و البته خداوند رحم کرده به شمآ و آن یاسمن 😅
بهره بردم
موفق تر باشین
🙏🌹
سلام و درود :)
احوال شما چطوره ؟ کجایین ؟؟
متشکرم :))
آره خدا رحم کرد ...
زنده باشین
بهمچنین ان شاءالله
خیلی جالب بود :)
سلام :)
احوالتون چطوره ؟؟
متشکرم :)
خدا رحم کرده
سلام بهار بانو :)
خوبی ؟
احوال شما؟

آره والا ...
چقدر خوب و بامزه نوشتی^_____^
سلام :)
خوبی سارا بانو؟

خیلی ممنونم
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۹۸ , ۰۰:۲۹ وحیده پوربافرانی
به زندگی مشغولیم... :)
ممنون
الهی همیشه مشغول به خیر باشین
درود بر شما :)
شوخی شوخی الیوا ایش ورجه دینا !!!
مواظب اول دا قارداشیم :)
سلام باجی :)
هه والا !
گوز اوسته :)
نجه سن ؟
سلام
چه خوب که تصادف نکردید
سلام برادر :)
آره الحمدلله

چخبر ؟ آزمون خوب بود؟
هه یاخجیام :)
ساغ قال دادا...
شوکور :)
سنده ساغول
سلام
شعرتون عااااالی بود :)
به خیر گذشت خدا رو شکر
سلام فرناز بانو :)
خوبین ؟ احوال شما ؟
نظر لطف شماست
الحمدلله ...
چه خوبه که خودت شاعری. آفرین. حسودیم شد
سلام :)
خیلی خوش اومدین
فکر کنم بار اولتونه اینجا میاین درسته ؟؟
لطف دارین ...
همه میتونن شعر بگن:)
خدا رو شکر به خیر گذشت
+ سلام
سلام :)
احوال شما ؟ خوبین ؟
آره والا ، شکر
ممنونم به خوبی دوستان:)
درود بر شما
زنده باشین :)
سلام. اره بار اولم هست اینجا میام. از صفحه وبلاگ های برتر اومدم. کار بدی کردم؟
سلام :)
چرا بد ؟ خیلیم خوش اومدین :)
خوووبم خیلی ممنون :)
نمیدونم چرا پیامم خصوصی ارسال شد :)
خدا رو شکر :)
اشکال نداره :)
موفق باشی
خیلی خوب بود
یاخچی :)
سلام بر دلاشفت بیان :)
رسیدن بخیر
کجایین ؟؟؟

ساغولاسیز :)
ممنون
درگیر بودم یکم😅
شما خوبین؟
زنده باشی :)
ان شاءالله که به خیر و خوشی
الحمدلله
کی برمیگردین ؟
خیلی عادت به وبلاگ ندارم حقیقتش..
هرموقع وقت کنم و ترجیح بدم مینویسم هرازگاهی
ممنون🙂
خوش برگشتین :)
وای خدا واقعا رحم کرده ها

خدا رو شکر
سلام یسنا سادات :)
خوبی ؟

واقعا خدا رو شکر ...
خیلی خوب بود
سلام :)
احوال شما ؟ خوش آمدید .
ممنونم
سلام
فقط خدا به جوونیتون و به پیری اون زن رحم کرده😂
سلام آلاء بانو :)
احوال شما ؟ خوبین ؟

واقعا خدا به هردومون رحم کرد ...
سلام
گذشته از داستان
واقعا طبع شعری قابل تحسینی داری.
مدتی هم نبودم تو بیان
از بیان چه خبر؟
سلام علی آقای گل :)
چطوری برادر ؟ خوبی ؟
رسیدن بخیر
نظر لطفته :)
بیان هم خوبه الحمدلله :)
چاکرتیم
بزرگواری :)
چاکرتیم
ارادت :)
ببخشید که توی این مدت اذیتتون کردم!
سلام و درود بر سارا بانو :)
احوالتون چطوره ؟ خوبین ؟
این چه حرفیه ! چه اذیتی ؟

چخبرا ؟ هوای شهرتون چطوره ؟
:))
ای بابا، ای بابا
شیطنت خنده داری بید.
سلام ستاره خاموش عزیز :)
حالت چطوره ؟؟ خوبی ؟؟

ممنونم
زنده باشی :)
چ جالب بود شعر 
سلام 
هوس کردم شعر بنویسم 😅
سلام خانم دکتر :)
احوال شما ؟؟ خوبین ؟
ممنونم
بنویسین :) نگفته بودین شعرم میگین :)
ممنونم ب خوبی دوستان 
اولین دفعه یازده سالم بود ی شعر گفتم 
ک اخرین دفعه هم شد 
توی فاز شعر سعدی و حافظ بود 😌

درود بر شما :)
چه خوب ...
دیگه ادامه ندادی ؟
ن 

چقدر خلاصه و مختصر :)
ولی شعر خوبه
الحمدلله
دعاگوییم
شکر خدا
زنده باشی ان شاءالله :)
پنجشنبه ۶ تیر ۹۸ , ۱۱:۴۵ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
عجب طبع شوخی دارید D:
خداروشکر به خیر گذشت :)

سلام جناب خانلاری :)
احوال شما ؟
خوبین ؟
متشکرم :)
آره والا خدا رو شکر
:)
اره 
:)
این یعنی شعر خوبه ؟
پنجشنبه ۶ تیر ۹۸ , ۱۵:۰۴ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
سلام مجدد :)))))))))))))
ممنون خویم استاد عزیز
امیدوارم شما هم همیشه شاد و سرحال باشید :)
 البته شوخی های خطرناک نکنید D:
راستی اگر شعر خوب یا شعر های خوبی از حسین منزوی می شناسید مطلعش رو بفرستید
درود مجدد :)))))
الحمدلله
شکر خدا
خدا کنه عبرت بگیرم :)
شما که خودت ماشاءالله خوب آشنا هستی
جمعه ۷ تیر ۹۸ , ۱۳:۱۷ ♕αяαмεsн♕ ...
اره 😅
شعر خوبه و بعضی شعرا واقعا عالین اصن محشرن 
درسته :)
گاهی زبان شعر بسیار گیرا و تاثیر گذارتر از زبان قال هست ...
جمعه ۷ تیر ۹۸ , ۲۰:۲۶ ♕αяαмεsн♕ ...
قال !
یعنی زبان گفتار :)
شنبه ۸ تیر ۹۸ , ۱۵:۰۳ ♕αяαмεsн♕ ...
اهاااااان 
ممنون 😅
بله :)
خواهش میشه :)
شنبه ۸ تیر ۹۸ , ۲۰:۵۵ ــ پــــــــــائــــیزــ
سلام بر برادر قدح، چه شعر خوبی بود :)
شب و روز شما به خیر
سلام بر پاییز بانو :)
احوال شما چطوره ؟
رسیدن بخیر
ممنونم
همچنین :)
شنبه ۸ تیر ۹۸ , ۲۰:۵۸ ــ پــــــــــائــــیزــ
البته این یه شوخی معمولیه بین پسرا  
یعنی شما خانوما اصلا باهم شوخی نمیکنین ؟
شنبه ۸ تیر ۹۸ , ۲۱:۱۷ ــ پــــــــــائــــیزــ
مچکرم منم خوبم
نه من ازین شوخیا نمیکنم و اگرم کسی باهام همچین شوخی بکنه، قطعا اون اخرین باریه که اون شخص توانایی شوخی کردن داره چون از زندگی ساقطش میکنم D:
شکر
جدی ؟ یعنی میکشی اون شخص رو !!؟؟
چه جالب که شما شاعرید. خوشحالم که با وبتون آشنا شدم
سلام روناک بانو :)
احوال شما ؟ خوبین
خیلی خوش اومدین ...
نظر لطف شماست :)
سلام جناب قدح. خوبم. شما خوبین؟
ممنون. لطف دارید شما
شکر خدا
زنده باشین
بازم ممنون از حضورتون :)

+ اسم قشنگی داره وبلاگت
خواهش می کنم
+ نظر لطفتونه. قابل شما رو نداره . میخاید وبلاگ شما باشه اصلا:D
بزرگواری :)
هر وبلاگ با نویسنده ی خودش قشنگه
وگرنه با نویسنده ی دیگه لطفی نداره :)
اینطور نیست ؟
چه شعر جالبی بود 😁😁😁
وچه شوخی متفاوتیییی😂😂😅
واقعاخدارحم کرده...

سلام محیا بانو :)
خوبی ؟
خواهش میشه :)
نظر لطف شماست
واقعا خدا رحم کرده :)
عذرخواهی میکنم سلام یام رفت😳
سلام 😅😳
ممنونم جناب قدح شکر خوبم :) 
ماشاالله وب پربارو پر مخاطبی دارید...
منتظر شیطنتای یه بچه شیطون مثل من باشید😅
هرجا رو دوس داشته باشمو راحت باشم پرحرفیام شروع میشه😳

من عاشق شعرم به همه اونایی که شعرمیگنم حسودیم میشه😅
واقعا غبطه برانگیزه برای من...
یه چندبار تلاش کردم شعر نو بنویسم😅از خودم ناامید شدم😳
خوشحالم باوبتون آشنا شدم:) 
خواهش میکنم :)
خیلییی ممنونم از لطف شما
وب خودتونه
شعر گفتن با تمرین راحت میشه
زنده باشین :)
بزرگوارید،ممنون از لطفتون:) 


سلامت باشی :)
درود بر شما
عیدتان مبارک با تاخیر
سلام ستاره خوشبختی :)
حالت چطوره؟
خوش اومدی :)
کجایی؟؟؟
وااااییییییی😂😂😂😂خدا شادتون کنه چقدر خندیدم ب اشعار شما و دوستان😂😂😂😂

ولی خدا رحم کرد 😧من که اینجور مواقع میترسم پامو بجای ترمز بذارم رو گاز😲😝😖و قشنگ صافش کنم طرف مقابل رو😝😖😅😅
سلام :)
خوبی خانم نویسنده؟
شاد باشین همیشه :)
واقعا خدا رحم کرد ...
جدی میگین ؟ :)
یادم رفت😳زیادی غرق مطلب شدم😳😅
سلام ممنون خوبم ب خوبیتون😊
خانم نویسنده😳😅😅😅
نه خب امتحان نکردم🙄 ولی خب بهرحال پیشگیری بهتر از درمان 😖😅
یهو اومدیم شوخی شوخی جدی شد اونوقت کی پاسخگو میشه!!😝😖🤕
کار شما درسته :)
پیشگیری بهتر از درمانه ...
بنظرم باید رعایت کرد .
سلام
چه شعر زیبایی گفتین،احسنت
😁😁😁
خدا رحم کرده بهتون
همین الان همسایه مون اومدن خداحافظی کردن که برن سفر حج
😊
عاقبت بخیر باشید
سلام و درود :)
احوال شما؟
خوبین ؟
متشکرم :)
آره واقعا ...
چه خوب ...
قسمت شما ان شاءالله
خداروشکر،خوبم شما خوبید؟
ان شاالله قسمت همه افرادی که آرزو دارن بشه
سپاس⁦☺️⁩
شکر خدا ممنونم :)
الهی آمین ...
ان شاءالله
هنوزم سوژتون میکنن واسه رانندگی خفنتون ؟
اومدم غر بزنم باز.داشتم سریع و خشن 1 میدیدم.(اوکی قدیمیم.)یه دفه یادم اومد ک میخواستی یکی رو زیر بگیری.اومدم بگم که اینجا سریعو خشن نیست!
خلاصه که.میلاد امام رضا هم مبارک.با تاخیر.
سلام :)
رسیدن بخیر
ممنون از پند و اندرزتون :)
بر شما هم مبارک ان شاءالله
چه استعداد شعری فوق العاده ای...
بابا دمتون گرم!
من هر چقدم زور بزنم یه مصراع دارای وزن نمی تونم بگم ...
بعد شما یه اتفاق روزمره رو اومدید شعر کردید!!!
میگن "هر کسی را بهر چیزی ساختند!"
(حالا درست نوشتم این مصراعو؟)
سلام دوست عزیز :)
حالت چطوره خوبی؟
خوش اومدی به قدح

نظر لطف شماست ...
بهر کاری :)
سلام
مرسی!خوبم...
ممنون
نه بابا... خداییش اینجا دیگه تعارف نمی کنم!
میگم اندازه 0 درصدم استعداد شعری ندارم...
( بفرما ادی خان!شعرو اشتباه نوشتی!)

خدا رو شکر ...

بخوای میتونی بگی
مهم مفهومه که رسوندی :)
آره ...ولی مفهومو یکمی کج وکنجول رسوندم انگار!

خیلیم درست رسوندی :)
کج و کوله هم نبود ...
:))))
خیلی مرسی!
انگیزه سراییدن شعر گرفتم!

سلام ادی خان گل و گلاب
حالت چطوره ؟ خوبی؟

چرا که نه ! ان شاءالله میتونی :)
سلام!
ممنونم...شما خوبی؟
انشااللللللله!
فقط شاید قافیه وردیف نداشته باشه(فراتر از مرزهای اشعار نیمایی!)
:)
ممنونم
ان شاءالله
ینی میخوای سبک جدید ابداع کنی ؟؟
میخوام کلن شعر فارسی رو نابود کنم!
چطوره؟
شوخی نکن ...
از سبک شعریت بگو
نه بابا !
ما رو چه به سراییدن!
همون شعر"پدرم!توفقط باش"رو هم که نوشتم خودم یکم توخوندنش گیج میزدم!
خیییییلی که تلاش کنم می تونم در همین حد وحدود بنویسم...بعدم یه حس فردوسی بودن بهم دس میده!
(بنویسمش براتون؟)
بنویس ...

سنگ بر سینه می کوبم/پدرم,تو فقط باش!

مهر بر لب می نهم/پدرم,تو فقط باش!

خنده بر لب می گذارم/پدرم,تو فقط باش!

اشک چشمت می زدایم/پدرم,تو فقط باش!

من غمت را می فروشم/پدرم,تو فقط باش!

عشق در قلبت می گمارم/پدرم,تو فقط باش!

درد از تو می برم/پدرم,تو فقط باش!

زخم قلبت می تراشم/پدرم,تو فقط باش!

من تورا غرق رویا می کنم/پدرم,تو فقط باش!

پدرم,من تمام دنیا را برایت می خرم/تو فقط باش!



روزی زورگاری من یک "پدر"را از دست دادم!ونه یک آدم را که بشود جایگزینش کرد...


با توجه به اون تیکه آخرش همیشه ترجیح میدم متن بنویسم تا شعر...گند زدم به تمام اشعار فارسی...نه؟
اتفاقا خیلییی قشنگه ...
درود بر تو

فکر میکنی همه ی شاعرا از اولش خوب شعر میگفتن ؟؟ به مرور زمان و با تمرین و ممارست یاد گرفتن

آفرین
پدرتون در قید حیاتن ؟
._.
می دونم خیلیا بودن که از اول تو سراییدن شعر خوب نبودن...شایدم تمرین لازمه(البته واسه خوب شدن باید خودمو نابود کنم...شاید از خاکسترم برای نوشتن یه شعر بهره ببرن!)
در اصل برای پدر بزرگم نوشتمش...
لازم نیس خودتو نابود کنی باید فقط کار کنی ...

خدا رحمتشون کنه تو این شب عزیز ان شاءالله
:)
حرفی ندارم!
ممنون انشاالله...
دمت گرم :)
ان شاءالله
راستی خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه!(یادم رف بنویسمش!)
ممنونم
بهمچنین ان شاءالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

قدح ghadah.blog.ir

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست - مست از می و میخواران از "نرگس" مستش مست

شعرواره های قدح
Designed By Erfan Powered by Bayan