پسته شب یلدا ... (قدح هفتاد و چهارم)+

از  بسکه  دویدم   نرسیدم   به  تو   پسته

نفرین به جفایت ، شدم از دست تو خسته


به دنبال صعود بی سابقه قیمت پسته و آجیل و رقابت تنگاتنگ اون با طلا ، عده ای پیشنهاد دادن من بعد از پسته جهت ساخت انواع زیور آلات استفاده بشه :)

اگه از این به بعد توجواهر فروشیا از این چیزا دیدین تعجب نکنین :





+آجیل نبود هم نبود ، فدای سرتون

در عوض امیدوارم این شب یلدا یکی از بهترین ، شادترین و به یادموندنی ترین شبای یلدای زندگیتون باشه :))


++ بیایید تو این شب قشنگ کینه ها و دلخوریا رو از دل ها بیرون کنیم .


اینو گفتم تا هرکی هم از من دلخوره منو ببخشه (همچین آدم فرصت طلبی هستم من )

امیدوارم امشب یکی از قشنگ ترین شبهای یلدا براتون رقم بخوره ان شاءالله


انتشار اول : 

  • جناب قدح
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سلام محسن :)
چطوری ؟
چقدر قشنگن دادا.
مرسی دادا :)

آقا برنامه فردا اوکیه ؟
سلام دادا خوبم تو خوبی؟
قربون داداش

ماهم خوبیم :)
برنامه چی ؟
آهان دعوت به تقوا وعمل صالح ؟ :دییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
شاااااااااام
شب یلدای شما هم پیش پیش مبارک جناب
سلام خانم معلم :)

همچنین شما

تو مدرسه جشن گرفتین ؟
سلام 
بله جشن گرفتم کل مدرسه اومده بودن تو کلاسم :/
نمی زاشتن از بچه هام عکس بگیرم حالا وقت کردم براش پست می زارم ولی از قرار معلوم وقت ندارم:(
چطوری تو کلاس جا شدن ؟؟

ای بابا چرا وقت ندارین ؟
از اول تو کلاس من نبودن زنگ تفریح شد  ما هم تازه کلاس رو تزیین کرده بودیم هنوز جشنمون شروع نشده بود خلاصه یه ربع تو کلاس بودن بعدش رفتن سر کلاس های خودشون
کارای مدرسه رو دارم انجام می دم خیلی زیاده :/
امیدوارم خوش گذشته باشه

میدونم کارهاتون زیاده
حق با شماست

خدا قوت:)
پنجشنبه ۲۹ آذر ۹۷ , ۲۲:۰۷ دنیای کامپیوتر ...
واقعا درست است.
سلام عرفان جان :)

شما پسته خریدین ؟
سلام 
پیشاپیش تبریک 
شما هم شب خوبی داشته باشین 
سلام جناب بی نام :)

کجایین شما ؟
سلام
فکر کردم،میخواهید بگید به جای سکه ،مهریه رو پسته بزارید..
تشکر از تبریک تون
سلام  :)

بعیدم نیست حسانه بانو !!

درود بر شما
همین اطراف 
کدوم اطراف آخه ؟
پس چرا ما بی خبریم ازتون ؟
پنجشنبه ۲۹ آذر ۹۷ , ۲۲:۱۱ دنیای کامپیوتر ...
سلام.

پسته خریدیم با چه مشکل ها / امان از دست این گرانی ها.
خوشبحالتون :)

پولدارینا !

شاعرم که هستی مهندس :))
مثلا تو شب یلدا ب یارت بفرستی
موهاى تو مثل شب یلداست، بلند است
انگار که من صیدم و موهات کمند است...
چه شعر قشنگی ...

ان شاءالله خوشبخت بشین

:)
یلدا مبارک :)))))
سلام :)

یلدای شمام مبارک

پرنده ها هنوز اونجا هستن یا رفتن ؟
بارون که اومد رفتن جناب قدح 
سردشون میشه خب...
حتما زیر یه سایبون قشنگ کنار همن...خوش بِ حالشون ....

چرا خوشبحالشون ؟
والا به خدا لاکچرین اینا. :دی
سلام :)
والا به خدا لاکچرین اینا. :دی
یلدای شما هم مبارک :)
آره قشنگ هستن :)

همچنین بر شما

پوست پسته ها رو نگه دارینا .
سلام پیشاپیش یلدا مبارک
سلام مهسا بانو :)

چطوری ؟ احوال شما ؟

بر شمام مبارک باشه

چه عجب از این ورا !
اینکه کنارِ همن:)
اونام مشکلات خودشونو دارن ...
ممنون خوبم:)
خدا رو شکر:)

امیدوارم یلدای خوبی داشته باشین .
نه ، مطمئنم که ندارن...
از کجا مطمئن هستین ؟
بیچاره اینایی که عقد بسته ان و باید کلی هدیه برای عروس ببرن برا شب یلدا
سلام :)

راست میگین واقعا ...
خیلی سخته

شما آجیل خریدین ؟
من به عمرم یاد ندارم مراسم یلدا و چهارشنبه سوری داشته باشیم سفره هفت سینم سه چهار ساله من برپا میکنم 😂😂😂 
خیالت تخت آجیل نخریدیم .
البته دیگه این مراسما مثل قدیما نیس

بگو اینقدر گرونه اگه کسی هم بخواد نمیتونه بخره :)
مردم ایران و معلومه خوب نشناختینا.
ما ایرانیا هر چی گرون بشه بیشتر میخریم 
:))

آره راست میگی ...

کاش نمی خریدن مگه نه ؟
چون قیمت یک پسته بدیدم
ویران شده ،عُزلت بِگُزیدم
ای ننگ به نیرنگ به تو پسته
نفرین به وجود پست پسته
سلاااام :)

واای چه شعر قشنگی !

شما شاعری ؟
سلام🙂
سپاس
با ارفاق میشه گفت تقریبا
خیلی خوب بود :)

فی البداهه گفتی ؟
🙂
بله 
دیگه ببخشید جسارت کردم
این چه حرفیه :)

بیان چه شاعرای خوبی داره
یکیشون شما
اگر شد دو تا شاعر فی البداهه گو دیگه پیدا کنیم مشاعره کنیم، اگر موافقین
من که شاعر نیستم
شکست نفسی میکنین

جدی میگم
من همینطوری شعر میگم البته اگه بشه بهش گفت شعر
خوب فی البداهه میگین دیگه
یکی از توانایی های شاعر به فی البداهه شعر گفتن هاش هست
اگه شما میگین شاعر نیستین پس من باید چی بگم

عنوان "شاعر" برازنده ی هرکسی نیس و منم لایقش نیستم
کاش نمیخریدن ولی حیف
اوهوم ...

حیف

البته خیلیا نمیخرن ...
مبارک باشه.
سلام :)

بر شما هم مبارک :))
چه گردنبنده نازه:)
سلاااام :)

آره

پوست پسته ها رو نگه دارین :))
من مخالفم با این حرفتون
شعرهاتون خلاف ادعای شما رو  ثابت میکنه
نظر لطف شماست

خیلی ممنونم :)
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۰۰:۰۱ آب‌گینه موسوی
سپاس.
برای حضرتِ عالی هم چنین!
سلام :)

احوال شما ؟

همچنین برای شما بزرگوار
سلاام
وااای جناب قدح چقد اینا قشنگن.خیلی دوسشون دارم.
شعرتونم عااالی بود:)))
سلاااام :))

اوهوم

نظر لطفته
خوبی ؟
خوبم ممنون شما خوبید؟
شکر خدا منم خوبم :)
پس فردا دیر میرین مدرسه ؟
باور کنید نمی دونم اصلا اخبار و نشنیدم.یکی میگه تعطیله یکی میگه دیر باید بریم.
شما دقیقشو میدونیم.؟
منم نمیدونم
فکر کنم کمی با تاخیر برید مدرسه
وقتی واسه پیش فروش پراید چهل میلیونی بدون زوار درب و بدون تاریخ تحویل میریم صف میبندیم پسته و آجیل چیزی نیست که:( بازم مییگیم عیب نداره دلمون شاد باشه

یلدای شما هم پیشاپیش مبارک:)
سلام حامد جان :)

آره والا
یلدای شما هم مبارک :)
ما که نه پراید ثبت نام کردیم و نه پسته خریدیم ...
شما خریدی ؟
زین پس گردنبندانی از پوست پسته،به خود می اویزانیم.
سلام.شب یلداتون پیشاپیش مبارک.🌹
سلام سولین بانو :)

چیز بعیدی هم نیس

شب یلدای شما هم مبارک :)))🍉🍉🍉🍉🍉
چطوری خوبی ؟
سلام 
منم تبریک میگم و ارزوی شادباش دارم 🌹
با اجازتون من شعرتون رو اینجوری ادامه بدم


از بسکه  دویدم   نرسیدم   به  تو   پسته
نفرین به جفایت ، شدم از دست تو خسته

از برکت تو بازار دلال شده سکه
بیچاره کشاورز پی دستمزد شده خسته

دردا که جماعت شده دست خالی و بسته
ای کاش که چشم تو باشد باز نه بسته...
سلام جناب کارور عزیز :)

اجازه ما هم دست شماست ...

خیلی قشنگ بود جناب خیلی
بایدم از خجالت چشماش بسته باشه
‏بابام برای شب یلدا آجیل نخریده به جاش دو تا پاکت سیگار خریده
میگه سیگار بکشید از هر لحاظ ضررش کمتر از آجیله
:دی
سلام مهدی :)

آره ضررش کمتره :))

ولی از شوخی گذشته سیگار خوب نیس

قارداش سیگار چکمه :))
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۴:۱۰ مهسان عابدینی
عاقا پسته دست دوم گرون شده =(((( دیگه همونم نمیشه خرید
سلام خانم دکتر :)

تو شهر شما هم گرونه؟
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


شاعر یه جور دیگه هم میگه:
"از بس که دویدم نرسیدم به تو پسته"
اصلا تو نباشی شب یلدا، همه ژسته
تخمه تو نگو، خط خطی و گاه سیاه است
به به پفک و چیپس، نه آجیل و نه پسته(لبخند)


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلااااااام :)

آقا فوق العاده بود شعرت دمت گرم :))
تو شاعری رو نمیکنیا !

همچنین
مولا نگهدارتون
مبارک باشه🙂✌
سلام خانم دکتر :)

بر شما هم مبارک ان شاءالله
خوبین ؟؟
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۷:۴۶ خانوم خانوما :)
یلداتون مبارک :)
سلام :)

یلدای شمام مبارررک ان شاءالله
احوالتون چطوره ؟
الحمدالله :)
خیلیم عالی :)
همیشه خوب باشین ان شاءالله
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۸:۱۵ خانوم خانوما :)
خوب ن زیاد

شماخودتون خوبید:)
چرا ؟

خوبم الحمدلله
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۸:۴۰ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
حآجی یلدات مبارکــــ....
سلام همزاد کم پیدا :))

چطوری ؟

سیزینده چله س مبارررک :))
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۸:۴۳ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
کمـ پیدا باشمـ بهترع....:)

فدات  طُ خوبی!؟

ساغول یاشــا ....
متشکرم

میدونم مشغول درس خوندن هستین ولی گاهی به بیان هم سر بزنین

سنده یاشا، چوخ چوخ یاشا:)
جمعه ۳۰ آذر ۹۷ , ۱۸:۴۸ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
:)

اهومــ... بعضی وقتا باید یکمـ نباشی تا قدرتو بدنن ..اینطور نیس!؟ :)

یاشاماخ منع پیس دعا دی هااا...او دعانی منع المع حآجی:))
البته :)

سنه ایلمه میم کیمه ایلییم بو دعانی ؟:)
بو سوزلردن دانیشما
ممنون
همینجوری گفتم
سپاس

که اینطور :)
بازم تبریک
سلام
چقدر زیبا
من ازشون درست میکنم..ان شالله
تشکر از عکس تون
سلام :)

نظر لطف شماست
ان شاءالله
بزرگوارید
یلداتونم مبارک
سلام
تشکر
ساغولسیز..

سپاس
یاشیاسیز :)
از قدیم میگفتن پسته طلای سبزه
می‌گفتیم چرت میگن
اما حالا واقعا طلاست هم زرد و هم سفید و هم سبز:)
سلام :)
از قدیم میگفتن پسته طلای سبزه
می‌گفتیم چرت میگن
اما حالا واقعا طلاست هم زرد و هم سفید و هم سبز:)
قدیمیا درست میگفتن واقعا ...

نور به قبرشون ان شاءالله

احوال گوهر نویس عزیز؟
کم پیدایین !
شب یلدات مبارک
سلام داداش بهنام گل :)

شب یلدای شما مبارک تر

در مقابل پسته هاتون سکوت میکنم :) فقط میگم یلداتون مبارک 😊
سلام :)
چاره ای جز سکوت نیس

سیزینده چله س مبارک اولسون :)
احوالات ؟ هارداسیز ؟
من آمدم تذکر "هکسره" رو بدم که پُسته نه و پُست، دیدم منظور خود پِسته هست:)
سلام :)

چه جالب :)))

آقا چخبر ؟ احوالتون چطوره ؟

شنبه ۱ دی ۹۷ , ۱۶:۰۷ خانوم خانوما :)
مهم نیس:)

خداروشکر
مهمه :)
مراقب خودتون باشین
درود بر شما.
هیچی :/// سلامتی
خبرا دست شماست
سپاس
بزرگوارید

نه ما از بی خبران عالمیم :)
شنبه ۱ دی ۹۷ , ۱۷:۱۲ خانوم خانوما :)
:)
سعی میکنم :)
حتما :)

موفق باشی
دوشنبه ۳ دی ۹۷ , ۲۱:۵۸ دنیای کامپیوتر ...
بیشتر حکم تزئینات را داشت این پسته ما☻
سلام عرفان جان :)

واقعا
دوشنبه ۳ دی ۹۷ , ۲۲:۱۳ دنیای کامپیوتر ...
سلام.

همیشه اینگونه بوده است که هر وقت مراسمی پیش آمد و چیزی مورد نیاز آن مراسم بود، قیمت آن افزایش یافته است.
درسته

کاش افزایش قیمت ها کنترل بشه
چه بیریختن این زیورالات

سلام :)

آره :)))
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷ , ۰۸:۵۳ انتشارات مبتکران
امیدوارم روزی برسه که هیچ پدر و مادری غم نداری روی دوشهاش سنگینی نکنه.
سلام
چه دعای قشنگی ...
ان شاءالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

قدح ghadah.blog.ir

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست - مست از می و میخواران از "نرگس" مستش مست

شعرواره های قدح
Designed By Erfan Powered by Bayan