شاعره ...(قدح چهل و پنجم)

به مناسبت سالگرد درگذشت پروین اعتصامی

این شعر ایشان ، روی سنگ مزارشان حک شده :


مزار پروین اعتصامی

اختر چرخ ادب ...

اینکه خاک سیهش بالین است / اختر چرخ ادب پروین است

گر چه جز تلخی از ایام ندید / هر چه خواهی سخنش شیرین است

 

صاحب آنهمه گفتار امروز / سائل فاتحه و یاسین است

دوستان به که ز وی یاد کنند / دل بی دوست دلی غمگین است

 

خاک در دیده بسی جان فرساست / سنگ بر سینه بسی سنگین است

بیند این بستر و عبرت گیرد / هر که را چشم حقیقت بین است

 

هر که باشی و زهر جا برسی / آخرین منزل هستی این است

آدمی هر چه توانگر باشد / چو بدین نقطه رسد مسکین است

 

اندر آنجا که قضا حمله کند / چاره تسلیم و ادب تمکین است

زادن و کشتن و پنهان کردن / دهر را رسم و ره دیرین است

 

خرم آن کس که در این محنت‌گاه / خاطری را سبب تسکین است

(پروین اعتصامی)

  • جناب قدح
سلام
جالب بود.تشکر
سلام علیک :)
ممنونم ...
درود
سلام ...
باحال بود ... مرسی ...
سلام علیک آقا بهنام :)

ممنونم ... ساغولون :)
تشکر
سلام :)

خیلی ممنونم ...
فوق العاده است
سلام :)

متشکرم رفیق ...
ایشونم مثل من عمرشو توی تبریز و کرمانشاه بسر کرد اما اون کجا و من کجا...من شدم من... اون شد پروین اعتصامی 
سلام :)

خب بعضی مفاخر ادبی استثناء هستن ...
شما هم از بلاگرهای محترم بیان هستین ... ضمن اینکه ترک زبان هستین :))
اشعار پروین فوق العاده است ...روحش شاد ...محتسبش رو بسیار دوست دارم ...با صدای پرواز همای هم اگر گوش کنید نور علی نور 
سلام :)
همینطوره ...
روحش شاد ...

ممنونم از شما :)
چه ذوق خوبی داری
سلام :)

ممنونم .
این شعر از آثار زیبای بانو پروین اعتصامی هست ...
سلام
معرکه هست و بی نهایت زیبا
لذت وافری بردم
سلام علیک :)
واقعاً ...
درود بر شما ...
سلام
زیبا بود، روحش شاد و یادش گرامی 
سلام تینا بانو :)
سپاس ...
روحش شاد ...
چه زیبا گفته.‌‌..خدا رحمتش کنه...
سلام ارکیده بانو :)
واقعاً... روحش شاد...
روحش شاد 
سلام :)
روحش شاد ...
سلام :)
اشعار پروین اعتصامی واقعا فوق العاده ست ‌...
سلام :)
واقعاً همینطوره !

ممنون از شما
اتفاقا توی تعطیلات دوسه بار من محتسب مستی به ره دید رو گوش دادم :)
سلام :)
اتفاقاً اون شعرشون هم خیلی قشنگه !
به این فکر کردم که بخشیش رو روی سنگ قبرم بگم بنویسند
خدا به شما عمر با عزت بده ...

آره مخصوصا! فاتحه و یاسین :)

هر که باشی و زهر جا برسی / آخرین منزل هستی این است

آدمی هر چه توانگر باشد / چو بدین نقطه رسد مسکین است


هم اون و هم این

آره این بیت واقعاً یک تلنگر هست ...
ما کارمون تلنگر هست دیگه
ولی نمیدونم چرا این تلنگر ها روی خودمون اثر نمیذاره
فکر کنم به تکون نیاز دارم (ناراحت)
همیشه فکر میکنیم مرگ برا همسایه س ...

ولی ان شاءالله خدا خودش راهو نشونمون بده و عمر باعزت داشته باشیم .
همینطوره
ان شاالله
:)
ان شاءالله
خدایش بیامرزاد
سلام :)
ان شاءالله
بى نظیر بودند ایشون 
روحشون شاد 
سلام :)

همینطوره ...

روحشون شاد ...
پروین اعتصامی از شاعران محبوب من هستن:)
سلام :)

شمام از بلاگرای محبوب بیان هستین :)
خدا رحمتشون کنه
سلام جناب شریفی :)

ان شاءالله
من همش یادم میره سلام کنم:)
سلام
ممنونم:)
خواهش میشه آبجی گلم :)
سلام جناب قدح
چه انتخاب خوبی(:
چقددددررر دوست دارم این شعر پروین رو
و البته اون شعر معروف محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت...
سلام فرزانه بانو :)

ممنونم :)

همینطوره ! هردو شعر قشنگن :)
سلام و عرض ادب 
و علیک السلام :)
خوش اومدی خواهرم ...
ممنونم خوش باشید و سلامت :)
سپاسگزارم ...
همچنین شما خواهرم :)
ممنونم خوش باشید و سلامت :)
بانوی ادیب ایران زمین
شعر هاشون زیباست‎:)‎
سلام :)

همینطوره ...
حالتون چطوره ؟
سلام بیت اخر مدتی پروفایل تگرامم بود شعر بسیار زیبایی هست این شعر 
سلام :)

خیلی خوش اومدین به قدح :)
زیبا بود...

سپاس..
سلام :)
سپاس از حضورتون ...
چقدر زیبا گفته. یه لحظه فکر کردم بعد از مرگ اینها رو سروده! و بعد فکر کردم کاش میتونست از مواجه ش با مرگ هم بگه! :|
چقدر بده که آخرش همین است :(
یه فاتحه هم براش بخونیم که گفته سائل فاتحه و یاسین است. خدا رحمتش کنه.
سلام :)
همینطوره
خیلی قشنگ گفته ...
درود بر شما ... خدا اجرتون بده ...
سلام بر شما
#سال_حمایت_از_کالای_ایرانی
 سال نو مبارک


واقعا خداوند منان ، بانو پروین اعتصامی را رحمت کند.
ای کاش اشعار و زندگینامه ایشان کلیپ و فیلم و مستند سود تا الگوی دختران جوان‌و مسلمان باشد.
این همه غرور و افکار خوب 

شاید همین باعث شده که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ایشان را در جوار لطف و عنایت خویش پذیرا باشد.
شادی روحش صلوات

سلام علیک :)
بر شما هم مبارک ان شاءالله
خدایش بیامرزد ...
واقعاً همسایگی حضرت معصومه سلام الله علیها لیاقت میخواد ...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام:)
خیلی قشنگ بود شعرش،مرسی از شما که این شعر ها رو پست میکنید.
سلام :)

میگم امروز این وب پر "طراوت" شده ها !!

ممنونم از شما

احوالتون چطوره ؟
سلام جناب قدح. از این پست شما بهره بردم.
این بیت پروین اعتصامی _بانوی بزرگ ایران_ تقدم خوانندگان وبلاگ شما:

دادخواهیهای زن می‌ماند عمری بی‌جواب
آشکارا بود این بیداد؛ پنهانی نبود
سلام علیک )
بسیار خوش آمدید ...

ممنون از شما... :)
:))))
خیلی مرسی،من خوبم!شما چطورید؟؟
سلام :)
:))))
خدا رو شکر ...
ماهم خوبیم الحمدلله
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۹۷ , ۲۳:۵۴ سارا سماواتی منفرد
واقعا زیبا .

بیت آخرش را خیلی دوست داشتم .

(-:
واقعاً ...

کاش مایه آرامش و تسکین دیگران باشیم ...
سلام
من شعر را کپی کردم.
عاقبت بخیر باشید
سلام علیک :)

در پناه حق باشید ...
خدا جمیع اموات رو بیامرزه 🌹
خانم اعتصامی در حکمت و پند  بنظرم مستحق لقب سعدی ثانی باشن...
سروده هاش واقعا کم نظیره
سلام :)
ان شاءالله
همینطوره ...
روحشون شاد ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

قدح ghadah.blog.ir

در دیر مغان آمد ، یارم قدحی در دست - مست از می و میخواران از "نرگس" مستش مست

شعرواره های قدح
Designed By Erfan Powered by Bayan